Monday, March 14, 2011

Sulaman Benang (Bullion Rose) pada tudung

Salam semua....

Kali ni kita tengok sulaman benang pula ye. Masih pada tudung. Sulaman benang ni menggunakan teknik bullion. Bunganya kecil sikit dari bunga yang menggunakan teknik cast on stitch @ jahitan taja. Tapi ada manisnya...kecil2 dan comel2. Tudung ini kepunyaan salah seorang ahli keluarga yang menyambut menantu baru2 ini. Tahniah auntie...moga berpuas hati dengan sulaman pada tudung ni....

Jom tengok... sesiapa nak tempah...hubungi butikriben@gmail.com





5 comments:

Kak Ina said...

memang menakjubkan hasil kerja ciktie...cantiklah ciktie tudung tu!!....apakata pas nie yg kat awning tu ciktie jahit bunga bak sejemabak di kiri dan kanan...yg setampuk setampuk tu kan ciktie dah biasa buat :))...cadangan jer nie !! psstt....dah boleh mengajar gamaknya nie!!

CikTie said...

kak ina... thanks for the suggestion. Sebenarnya ada satu lagi tudung yg ciktie dah jahit sejambak mcm akak ckp tu. kat sebelah kanan awning. Sulaman tu ciktie jahit masa travel dari kl ke penang. Dlm 3 jam perjalanan. nanti ciktie tunjukkan disini ye....:)

DiLLa said...

wahhhhh..terernya...

Kak Ina said...

tu lah kan dilla..dlm keta boleh menjahit!!!!!

zovascreations said...

pretty ..roses...very nice..can use this design on abaya shela..too.U have a beautiful..blog ...