Friday, May 21, 2010

Bunga mawar berkelopak

salam pada semua yang sudi ziarah dan jalan2 kat blog ni.

Yes! yes! yes!
Akhirnya kembang juga bunga advance ni...! dah lama tunggu... macam2 baja dah cuba guna, tiap2 hari siram... cuma baru sekarang ni dia nak kembang. Tak apalah biar lambat asalkan tetap kembang juga!

Bunga rose advance ni dijadikan cushion cover. Kali ni takde ruffles, takde lace... tapi dihiaskan dengan tassel pula. Selamat mencuci mata ye...

**kalau ada yg berkenan. contact ciktie, yatie5273@gmail.com









9 comments:

Diesha said...

okelah tu kembang juga akhirnya..cantiklah cik tie...idea tussel tu okela..lain dari yang lain caiyokkkk

euphoria said...

wah wah... berjaya dah!!! lawa la!!!

Kak Ina said...

wah ciktie...bercucuk tanam rupanya dia ya...cantik bunga tu!...kemas tersusun saja di atas batas empat segi tu :). tu dah siap riben2 tu nak pos kat kak ina ke? ..jujur sejujurnya nie...cantik dan kemas sangat ! cantik rupanya bila rose adv digabung dgn bunga lain.

zaliana said...

wow! pakai baja cap apa ehh :D
cantiklaaa!!!

CikTie said...

diesha...ok ke? Tq.

euphoria... berjaya!berjaya!he!he!

kak ina...alamak kak ina, cc tu dah selamat sampai kat tuannya. Lepas ni nak kena banyak praktis lagi tu.

za...terima kasih! baja cap apa ye? kjp nak pi cap apa....

halizda said...

wah tak sangka le cik tie pandai menanam bunga ros. kembang mekar. jelous le tengok. rasa macam nak petik2 aje bunga tue. saya ni tak tahu le bila nak tanam. asyik beli benih aje(beli reben). heheheh

tijeen said...

çok güzel ,ellerine sağlık

CikTie said...

halizda.... ciktie ni tak lah pandai menanam...baru belajar bercucuk tanam ni. Benih, halizda dah beli...jgn tggu lama2 nanti benih tu rosak pula nanti. kalau pun bunga besar tak kembang... kurang2nya kembang juga bunga2 yg kecil...!

Tijeen....tq! i love your embroidery too!!! so nice.

ROUGH.ROSA said...

cantik hasil kerja tangan akak...:)
saya tak pandai menyucuk bersulam
tapi bercucuk tanam tuh pandai laa hehe...